PL EN

Gabinet Przyjazny Dzieciom

Niezwykle ważnym elementem w prawidłowym rozwoju dziecka jest właściwy rozwój jamy ustnej. Dlatego też , w naszym gabinecie duży nacisk kładziemy na odpowiednią opiekę nad Małym Pacjentem.

Ortodonta u Małego Pacjenta zwraca głównie uwagę na:

 

  • kolejność wyrzynania zębów
  • występowanie wady zgryzu
  • higienę jamy ustnej
  • obecność nawyków i parafunkcji.

 

Orientacyjny przebieg procesu leczenia Małego Pacjenta:

 

1. Podczas pierwszej wizyty lekarz ortodonta sprawdza prawidłowość wyrzynania zębów, stan błony śluzowej jamy ustnej, występowanie wady zgryzu. Informuje rodziców jakich nawyków unikać a także jak dieta może wpływać na rozwój zębów i narządu żucia.

Zwraca dużą uwagę na higienę jamy ustnej dziecka- w razie problemów kieruje rodziców z pacjentem do higienistki/ higienisty. Pierwsza wizyta ma charakter adaptacyjny. Dziecko poznaje otoczenie, wyposażenie gabinetu, jego zapach, zaznajamia się z personelem. Lekarz rozmawia z rodzicami o problemach związanych z uzębieniem pociechy.

Jeśli u Małego Pacjenta nie ma zastrzeżeń do higieny jamy ustnej ani nie ma konieczności wdrożenia leczenia ortodontycznego w danym momencie, ortodonta najczęściej umawia dziecko na wizytę kontrolną za ok. 6-12 miesięcy.

 

2. Wizyta u higienistki/ higienisty: Rodzice wraz z pacjentem dowiadują się jak prawidłowo dziecko powinno oczyszczać zęby, jakich szczoteczek używać, jak pomagać dziecku w tej czynności. Jeśli istnieje taka potrzeba przeprowadzony zostaje zabieg higienizacji polegający przede wszystkim na usunięciu płytki nazębnej (ew. kamienia) i perfekcyjnego wypolerowania zębów.

 

3. Jeśli na podstawie badania pierwszorazowego ortodonta stwierdził konieczność rozpoczęcia leczenia ortodontycznego we wczesnym etapie, podczas 2-giej wizyty (jeśli pacjent jest na to gotowy) lekarz kieruje go do wykonania niezbędnej dokumentacji medycznej w celu zaplanowania dalszego leczenia (w postaci zdjęć zewnątrz- i wewnątrz- ustnych, wycisków na modele diagnostyczne oraz w zależności od wieku pacjenta RTG pantomograficznego i ew. cefalometrycznego).

4. Kolejna wizyta to przedstawienie planu leczenia.

 

5. Dalsze wizyty to kontrola przebiegu leczenia ortodontycznego.

 

Ortodontica dba o przyjazną atmosferę w gabinecie. Personel unika słów, które negatywnie kojarzą się z gabinetem stomatologicznym i budzą lęk u najmłodszych pacjentów.

111.jpg   123.jpg